Contoh Karangan Lengkapkan Cerita Tiba-tiba

Tulis sebuah cerita dan akhiri cerita kamu dengan ayat-ayat di bawah. Semua murid keluar dari kelas masing-masing untuk pulang ke rumah.


Halaman Unduh Untuk Karangan Jenis Cerita Tindakan Lengkapkan

Contoh Karangan Berbentuk Cerita 1.

. Lengkapkan cerita di atas. CONTOH KARANGAN BERBENTUK CERITA. Thursday 1 November 2012.

Setelah loceng rehat berbunyi aku dan Syafikah terus bergegas ke kantin untuk makan. Sudin budak yang nakal. KARANGAN - MENGLENGKAPKAN TEKS Pada suatu hari aku dan kawanku pergi memancing di sebatang sungai.

Barulah aku sedar rupanya aku tersesat jalan. MELENGKAPKAN CERITA 8. Salin semula contoh karangan Melengkapkan Cerita di bawah.

Up to 24 cash back CONTOH KARANGAN MENYAMBUNG CERITA Soalan 1 Loceng sekolah berbunyi. KUALA LUMPUR 24 Mac - Sepasukan polis telah berjaya menumpaskan satu sindiket mencuri kereta di sekitar bandar raya. 1Kamu sedang menunggu sahabat kamu Azrin di sebuah stesen bas.

Dia selalu ponteng sekolah dan bergaul dengan budak-budak nakal. Tiba-tiba dia terjumpa Mulakan karang kamu dengan Tiba-tiba dia terjumpa Rangka Karangan. Tidak lama kemudian kami pun tiba di pantai Teluk Batik.

Setelah tamat kelas tambahan di sekolah pada petang itu aku menunggu kedatangan ayahku untuk pulang. Tiba -tiba saya ternampak susuk tubuh manusia menuju belakang balai raya. Cikgu Goh saya dapat belajar banyak selepas saya membaca contoh karangan ini.

Karangan Jenis Cerita Karangan Jenis Cerita. Ini adalah contoh karangan seorang murid semasa ujian Saya rasa jalan ceritanya baik dan dikarang secara spontanNamun begitu. Semua murid keluar dari kelas masing-masing untuk pulang ke rumah.

Blog ini dibina bagi mengumpul contoh-contoh karangan Bahasa Melayu yang sesuai untuk pelajar. Pada suatu hari Sudin sedang berjalan ke sekolah. Lengkapkan karangan di bawah.

Sabtu 22 November 2014. Saya berharap dapat datang ke sini lagi. Kami terus mencari tempat untuk berehat tiba-tiba aku ternampak seorang kanak-kanak tenggelam timbul.

Aku berjalan ke perhentian bas yang terletak di. Dompet itu agak tersorok di celah-celah rumput. Bulu romaku berdiri tegak.

Tulis karangan yang diakhiri dengan Sejak hari itu aku tidak nakal lagi. 5 Februari 2012 859 PTG. Karangan Lengkapkan Cerita Soalan.

Pihak polis berjaya mengesan beberapa. Boleh tak buat cerita lain saya tak faham. Kami terus mencari tempat untuk berehat tiba-tiba.

Akhiri karangan kamu dengan frasa dibawah. Karangan Jenis Melengkapkan Cerita 1. Terima kasih Cikgu Goh karangan ini sangat baik.

Sementara menunggu sahabat kamu itu sampai kamu memerhati suasana di stesen bas tersebut. Aku tidak dapat menungang basikal seperti biasa. Tanpa membuang masa.

Berkebolehan membuat ramalan berdasarkan permulaan. Aku dan beberapa orang rakan baru sahaja sampai di pantai itu. Lengkapkan perenggan ini sehingga menjadi.

Sambil membimbit botol air kami berbual-bual tentang pelajaran. Lengkapkan cerita di bawah. Hukuman yang aku terima menjadikan aku insaf.

Aku dan adik terpaksa menumpang kereta ayah untuk ke. Karangan Jenis Menyambung Cerita. Tiba-tiba dia terjumpa 2 Tiba-tiba dia terjumpa sebuah dompet.

Lengkapkan cerita di bawah yang berahkir dengan ayat. Namun segala-galannya hampa belaka kerana panggilanku tidak berjawab. Ng You Gee - September 29 2020 at 232 pm.

Aku segera berlari keluar rumah untuk melihat apa. Walaupun kecewa kucuba sedaya upaya. Tiba-tiba aku terdengar satu dentuman yang amat kuat.

Ketika itu hujan turun dengan lebatnya. Mungkin ibu dan bapaku tidak ada di rumahbisikku. Lengkapkan Cerita Soalan.

Karangan tidak berformat 2. Soalan UPSR kertas 2 CONTOH KARANGAN CERITA UNTUK UPSR. Tiba-tiba di satu selekoh aku terpandang satu l embaga menuju ke.

Aku dan beberapa orang rakan baru sahaja sampai di pantai itu. Karangan Jenis Cerita Permulaan Diberi. Contoh Karangan Berbentuk Cerita 1 by h_g_haris in Types School Work.


Top Pdf Contoh Karangan 123dok Com


Karangan Melengkapkan Cerita


Kunci Jawaban Tema 5 Kelas 3 Sd Halaman 51 55 Subtema 2 Pembelajaran 1 Buku Tematik Perubahan Cuaca Tribunnews Com Mobile


Menentukan Urutan Cerita Buatlah Kerangka Urutan Peristiwa Cerita Brainly Co Id

No comments for "Contoh Karangan Lengkapkan Cerita Tiba-tiba"